Przypadki z życia

  • AUDI A4 (8E) – Światła dzienne

    ZGŁOSZENIE KLIENTA:

     

    Zmiana typu reflektorów w rezultacie naprawy blacharsko-lakierniczej. Zainsyt6alowany typ reflektorów posiada tryb pracy świateł dziennych  

     

    DZIAŁANIE WARSZTATU:

     

    Warsztat wymienił zniszczone reflektory na nowe. Światła działają ale nieprawidłowo. Niemożliwe uruchomieni świateł dziennych.

     

    PODPOWIEDŹ DZIAŁU WSPARCIA TECHNICZNEGO

     

    W pojeździe jest możliwość instalacji różnego typu oświetlenia (Halogen, Bi-Xenon) Oba typy występują zarówno z trybem pracy świateł dziennych lub bez. Zainstalowany rodzaj świateł zapisany jest w centralnej jednostce elektronicznej (sterownik 09) poprzez właściwe kodowanie.

     

    Kodowanie

     

    1. ?xxxx: Typ nadwozia

      1. 0 = Limuzyna (PR-K8B)

      2. 1 = Avant (PR-K8D)

      3. 2 = Kabriolet (PR-K8K)

    2. x?xxx: Czujnik światła

      1. 0 = Niezainstalowany czujnik światła/deszczu G397 (PR-8K0/8K1/9C6/8K4)

      2. 1 = Zainstalowany czujnik światła/deszczu G397 (PR-8K3/8K7/9C7/8K9)

    3. xx?xx: Hak

      1. 0 = hak niezainstalowany (PR-1D0)

      2. 1 = hak zainstalowany (PR-1D2)

    4. xxx?x: Światła

      1. 0 = Halogeny bez świateł dziennych (PR-8Q0/8Q1+8K0/8K7)

      2. 1 = Halogeny z światłami dziennymi (PR-8Q0/8Q1+8K1/8K3/9C6/9C7)

      3. 2 = Bi-Xenon z światłami dziennymi (PR-8Q3/8Q5+8K9/8K4)

      4. 3 = Bi-Xenon bez świateł dziennych (PR-8Q3/8Q5+8K0/8K7)

      5. 4 = Bi-Xenony z dziennym podświetleniem tablicy rejestracyjnej (PR-8Q3/8Q5+8K1/8K3)

    5. xxxx?: Rynek

      1. 1 = Reszta Świata/Kraje Nordyckie/Dania/Chorwacja/Kraje Bałtyckie z światłami Bi-Xenon

      2. 2 = Kraje Nordyckie/Dania/Chorwacja/Kraje Bałtyckie bez świateł Bi-Xenon

      3. 3 = USA/Kanada z światłami Bi-Xenon

      4. 4 = Kanada bez świateł  Bi-Xenon

      5. 5 = Pojazdy specjalne

        Jeżeli kodowanie sterownika jest właściwe można przejść do drugiego etapu – włączenia/wyłączenia świateł dziennych. Aktywacja i dezaktywacja świateł dziennych wykonywana jest poprzez funkcję ADAPTACJA w tym samym sterowniku

     

    Blok 008: Aktywacja świateł dziennych

     

    1. Domyślnie: 1 (Włączone)

     

    1. 0 = Światła dzienne wyłączone OFF

    2. 1 = Światła dzienne włączone ON

     

  • AUDI A6 (4B) – Usterka układu klimatyzacji

    ZGŁOSZENIE KLIENTA:

     Klimatyzacja nie działa

     DZIAŁANIE WARSZTATU:

     Po podłączeniu skanera stwierdzono obecność kodów usterek związanych z   sterowanie klapami klimatyzacji. Wadliwy element (silnik krokowy) wymieniono. Kod błędu dotyczący komponentu  skasowano. Klimatyzacja nadal nie działa

     

    PODPOWIEDŹ DZIAŁU WSPARCIA TECHNICZNEGO

     

    Wymiana silnika sterującego klapami układu klimatyzacji wymaga przeprowadzenia procedury przywracania ustawień podstawowych dla tego elementu wykonawczego (jego potencjometru). Procedura ta jest także wymagana przy wymianie modułu kontrolnego (J255).  Funkcję diagnostyczną wykonujemy w trybie zaawansowanym.

     

    Nawiązujemy połączenie z sterownikiem klimatyzacji

     


    Wybierz [08 - Odgrzewanie/Klimatyzacja]
    Wybierz [Ustawienia Podstawowe - 04]
    Grupa 000
    Zatwierdzenie [Y]
    Nastąpi aktywacja ustawień podstawowych.
    Procedura ta zajmuje ok 60 sekund. Usłyszysz pracę silnika klap klimatyzacji

     

    Zakończ komunikację poleceniem
    [Zakończenie Komunikacji  - 06]

  • Ford Focus 2006r. 1.6 TDCi – filtr cząstek stałych ( DPF )

    Zgłoszenie klienta :
    Spadek mocy silnika, zapala się kontrolka check engine, po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu pojazdu kontrolka przestaje świecić.

    Działanie warsztatu :
    Po podłączeniu testera pojawił się kod błędu informujący o przerwanej procedurze wypalania filtra cząstek stałych. Próba statycznego wypalenia filtra cząstek stałych została przerwana przez sterownik po kilku sekundach. Brak dodatkowych kodów błędów zarówno w trybie OEM jak i EOBD. Wykorzystano funkcję autotestu i uzyskano kod błędu P2584 - Komputer sterujący dodatku do paliwa - wymagane uaktywnienie lampki ostrzegawczej niesprawności silnika.

    Sugestia działu wsparcia technicznego :
    Należy uzupełnić zbiornik dodatku do paliwa ( płyn EOLYS ) oraz poinformować o tym sterownik za pomocą procedury serwisowej dostępnej w module sterowania układem napędowym. Dopiero po uzupełnieniu i pobudzeniu układu dodatku do paliwa możliwe jest przeprowadzenie procedury awaryjnego wypalania filtra DPF. Należy pamiętać o zapewnieniu dodatkowego chłodzenia silnika ( np. za pomocą zwykłego wentylatora ) oraz zachowaniu wszelkich środków bezpieczeństwa w trakcie wykonywania procedury wypalania DPF'a.


     

  • PASSAT 3B - usterka ABS

    ZGŁOSZENIE KLIENTA:

     Kontrolka ABS podświetlona, niedziałające układy ABS/EDS/ESP/ASR  

     DZIAŁANIE WARSZTATU:

    Po podłączeniu skanera stwierdzono obecność kodów usterki  związanych z modułem kontrolnym elektroniki hamulców (BOSCH 5.7). Weryfikacja wzrokowa potwierdziła nieszczelność obudowy modułu. Zdecydowano o wymianie uszkodzonego modułu kontrolnego na inny. Po wymianie kontrolka ABS pozostaje aktywna . Odczytano kody usterek związane z niewłaściwym kodowaniem modułu.

    PODPOWIEDŹ DZIAŁU WSPARCIA TECHNICZNEGO

    Wymiana modułu kontrolnego wiąże się z koniecznością jego ponownego zakodowaniem czyli określeniem listy podzespołów zainstalowanych w pojeździe  i współpracujących z danym sterownikiem.

    UWAGA : Procedura wymaga poprawnego LOGOWANIA zanim przystąpimy do  KODOWANIA

    UWAGA: Silniki diesla  6-Cy.l  z hamulcami  1LG i systemem Multitronic wymagają specjalnego loginu:  07499

    UWAGA: Właściwe kody wyposażenia są obecne na naklejce znamionowej (pod kołem zapasowym).

    UWAGA: Niektóre sterowniki będą wymagały wprowadzenia kodu WSC innego niż 0000

    LOGOWANIE

    1. 0?xxx: Nadwozie

      • 8 = VW Passat W8

      • 9 = VW Passat

    2. 0x?xx: Hamulce

      • 3 = (PR-1LT/1LF)

      • 4 = (PR-1LC/1LX/1ZF/1LZ/1ZG)

      • 5 = (PR-1LB/1LE/1ZC)

      • 6 = (PR-1LZ/1ZJ)

    3. 0xx?x: Silnik

      • 5 = (PR-T5X/T4N/T9J*/T6T/T1K/T1E/T7F*) (* with Brakes: PR-1LB/1LE/1ZC)

      • 7 = (PR-T0B/T10/T6V/T0D/T0F)

      • 9 = (PR-T7F/T9H/T9J)

    4. 0xxx?: Skrzynia

      • 5 = Manual (PR-G0C/G0K/G0G/G0L)

      • 7 = Automatic (PR-G0E/G0F/G0Q)

        KODOWANIE

    1. 0?xxx: Nadwozie

      • 4 = VW Passat

      • 5 = VW Passat W8

    2. 0x?xx: Hamulce

      • 1 = (PR-1LZ/1ZJ)

      • 2 = (PR-1LB/1LE/1ZC)

      • 3 = (PR-1LC/1LX/1ZF/1LZ/1ZG)

      • 4 = (PR-1LT/1LF)

    3. 0xx?x: Silnik

      • 5 = (PR-T5X/T4N/T9J*/T6T/T1K/T1E/T7F*) (* with Brakes: PR-1LB/1LE/1ZC)

      • 7 = (PR-T0B/T10/T6V/T0D/T0F)

      • 9 = (PR-T7F/T9H/T9J)

    4. 0xxx?: Skrzynia

      • 5 = Manual (PR-G0C/G0K/G0G/G0L)

      • 7 = Automatic (PR-G0E/G0F/G0Q)

    UWAGA: Po zakończonej procedurze kodowania wymagana kalibracja czujnika kąta skrętu

     

  • Regulacja pompy TDI

     

    ZGŁOSZENIE KLIENTA:

     

    Problem z odpalaniem silnika przy niskich temperaturach lub gdy silnik jest bardzo nagrzany

     

    DZIAŁANIE WARSZTATU:

     

    Próba zwiększenia rozruchowej dawki wtrysku.

     

    PODPOWIEDŹ DZIAŁU WSPARCIA TECHNICZNEGO

     

    Zwiększenie rozruchowej dawki wtrysku jest możliwe za pomocą funkcji adaptacja ale powinna być stosowana w ostateczności. Najczęściej problemem nie jest dawka ale niewłaściwy moment wtrysku . Jedynym sposobem regulacji jest zastosowanie funkcji dynamicznej regulacji pompy wtryskowej. Wymagane narzędzia to tester oraz klucz dynamometryczny (5-25 Nm). Silnik musi być ustawiony mechanicznie a pasek zębaty musi mieć prawidłowe napięcie. Temperatura cieczy chłodzącej min 80°C

     

    1. Podłącz skaner SolusPro.
    2. Nawiąż Kołacznie ze sterownikiem silnika.
    3. W menu testów funkcjonalnych w podmenu funkcji specjalnych znajdziesz narzędzie dynamicznej regulacji pompy wtryskowej TDI

     

    User004_10822140424.JPG

     

    1. Na ekranie testera zostaną wyświetlone 4 wartości kąta wtrysku (minimalny, maksymalny, wymagany oraz rzeczywisty. Wartości minimalne i maksymalne określają dopuszczalny zakres. Dla prawidłowo ustawionej pompy wartość rzeczywista musi być jak najbliższa wartości wymaganej. Jeżeli tak nie jest, wymagana jest mechaniczna korekta.

     

    User002_10817173149.JPG

     

    1. Należy poluzować pompę. Następnie uruchomić ponownie narzędzie i sprawdzać wartości wyprzedzenia wtrysku jednocześnie obracając pompę aż do osiągnięcia żądanej wartości kąta wtrysku. Zakończ komunikację ze sterownikiem